My favourite flower.

My favourite flower.
Hidup ini satu anugerah.

Thursday, June 23, 2011

Sibuk memanjang...

Lama dah tak menjengok blog ku yang sememangnya sepi ini.Tiba-tiba sahaja teringin nak menjenguk pula.Ingatkan dah hilang di alam maya.Tapi bila aku taip nama Thugam Encu,keluar fail dan maklumat tentang blogku.Terharunya...biarlah ia menjadi diari rahsiaku.Tak perlu ada followers kerana aku rasa tiada apa yang menarik tentang penulisanku yang entah apa-apa.Namun aku masa begitu cepat berlalu dan aku bersyukur kehadrat ilahi yang aku dikurniakan dengan kesihatan yang baik untuk meneruskan kerjaya ku sebagai pendidik.Aku baru sahaja selesai bersembang dengan anak gadis ku tentang perasaannya yang sedang menunggu keptusan semester 4 nya.Dia kelihatan lebih ceria dan yakin yang pointer nya mungkin lebih baik dari semester lepas.Sebagai ibu aku tidak memaksa dia belajar bagai nak rak,cukuplah sekadar memuaskan.Aku dapati emosinya pun agak stabil bila perhubungannya dengan teman lelakinya kembali segar dan berbunga selepas hampir kelayuan.Apabila kak long memberitahu yang dia suka berkawan dengan pemuda ini,aku hanya mampu mengingatkan agar dia berhati-hati menjalinkan persahabatan memandangkan masing-masing masih belajar dan penumpuan terhadap pelajaran lebih penting dari memikirkan soal bercinta.Sebagai seorang ibu aku sentiasa mengawasinya dalam hal ini kerana tidak mahu anakanda kesayangan ku ini ketinggalan mengejar cita-citanya sebagaimana remaja yang lain.Doaku biarlah kak long bertemu keserasian dan jika ada jodoh mereka bertemu dalam suasana yang harmoni lagi murni.Amin.

No comments:

Post a Comment